bezpłatna konsultacja

Moduł finanse i księgowość to elastyczne narzędzie do prowadzenia zarówno pełnej, jak i uproszczonej księgowości. Pozwala w łatwy sposób ewidencjonować dokumenty, sporządzać deklaracje i sprawozdania finansowe. Ułatwia zarządzanie budżetem inwestycji i nadzór nad kontrolą kosztów.

Program do pełnej księgowości zapewni Ci:

  • zawsze dostarczone na czas aktualizacje funkcjonalności dostosowane do obowiązujących przepisów,
  • maksymalne zautomatyzowanie cyklicznych czynności księgowych,
  • dostęp do inteligentnych mechanizmów księgowania bazujących na elementach z całego systemu,
  • wygodne mechanizmy skrótów i odwołań.

 

 

 

Podstawowe cechy modułu ERP finanse i księgowość:

Konfigurowalny

Program do księgowości enova365 umożliwia rozbudowanie planu kont, struktury ewidencyjnej oraz domyślnych ustawień w dowolny sposób. Możesz dostosować panel administratora do potrzeb firmy.

 

Zautomatyzowany

Oprogramowanie księgowe zapewnia dostęp do narzędzi, które automatyzują proces ewidencjonowania oraz dekretowania Twoich dokumentów. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, poprawisz organizację i zarządzanie procesami księgowymi.

 

Oparty na współpracy

Program do księgowania enova365 udostępnia również Pulpit Klienta Biura Rachunkowego. To narzędzie, które usprawnia komunikację Biur Rachunkowych z Klientami. Dzięki niemu możesz udostępnić najważniejsze dane księgowe Klientowi.

 

Analityczny

System finansowo-księgowy umożliwia tworzenie zestawień księgowych na podstawie wielu elementów – kont księgowych, projektów prowadzonych w firmie i inaczej definiowanych kategorii.

 

Zgodny z przepisami – gwarancja producenta

Soneta sp. z o. o. jako producent oprogramowania enova365 w ramach zakupionej licencji oraz corocznej aktualizacji gwarantuje zgodność oprogramowania z obowiązującymi przepisami.

Użytkownicy systemu mają pewność, że korzystają z wersji systemu, które uwzględniają bieżące nowelizacje prawa. Wszystkie dodatkowe funkcjonalności związane z aktualizacją przepisów są opracowane z odpowiednim wyprzedzeniem i dostarczane Użytkownikom bezpłatnie w ramach pakietu aktualizacji.
W ostatnim czasie system został wyposażony m.in. we wszystkie transze zmian mechanizmu podzielonej płatności (split payment), mechanizmy do obsługi złych długów w CIT i PIT, kolejne wersje pliku JPK wraz z najnowszą JPK_V7 czy też mechanizmy obsługujące e-sprawozdania finansowe.

Poniżej wybrane przykłady zmian w przepisach udostępnionych w enova365 w latach 2019-2022

Polski Ład 2.0 w ERP enova365

Rozwiązania ustawowe, które wprowadza Polski Ład 2.0., znalazły się w enova365 już kilka dni po jej opublikowaniu. Dzięki temu już 20 czerwca 2022 r. enova365 byłą zgodna z Polskim Ładem 2.0.

Większość zmian obejmuje przede wszystkim ustawę o PIT w tym obniżenie stawki tego podatku za 2022 rok z poziomu 17 do 12 proc. Dostępne mechanizmy obsługujące nowe przepisy będą bardziej szczegółowo omówione w sekcji dotyczącej modułu Kadry Płace.

Generowanie JPK_V7M oraz JPK_V7K

System ERP pozwala na szybkie i intuicyjne wygenerowanie plików JPK, zgodnych ze strukturami udostępnianymi na stronie Ministerstwa Finansów, a także ich wysyłkę.

Funkcjonalność JPK w systemie enova365 jest jego integralną częścią, a mechanizmy wspierające wysyłkę JPK są natywnie osadzone.

Złe długi w PIT i CIT

enova365 zawiera mechanizmy wspierające odnalezienie, zaksięgowanie i ujęcie w zaliczkach lub rozliczeniach rocznych przeterminowanych należności lub zobowiązań. Wsparcie dotyczy także kosztów generowanych przez obroty magazynowe (tj. dla towarów, które zostały już rozchodowane). Dokonywana jest także analiza przekroczenia terminu płatności faktury.

W dokumencie Polecenia Księgowania jest uruchomiony specjalny mechanizm, wyszukujący przeterminowane płatności według zadanych kryteriów. Podpowiada on, jakie elementy powinny być wyksięgowane lub doksięgowane do przychodów lub kosztów.

Wykaz podatników, czyli Biała list

enova365 umożliwia automatyczne, zbiorcze zweryfikowanie wszystkich kontrahentów w bazach ministerialnych oraz zapewnia szereg mechanizmów wspierających – m.in. sprawdzanie rachunku na etapie przygotowywania i eksportowania przelewów. W przypadku omyłkowego transferu pieniężnego na niewłaściwy rachunek, w systemie można przygotować dokument ZAW-NR, którego wysyłka do Urzędu Skarbowego zabezpiecza przedsiębiorcę przed konsekwencjami podatkowymi takiej transakcji.

Bądź gotowy na kolejne zmiany w przepisach

Integracja z Krajowym Systemem e-Faktur

enova365 umożliwia łatwą integrację z Krajowym System e-Faktur i usprawnia obieg dokumentów.

JPK dla ksiąg rachunkowych oraz środków trwałych

W ramach Polskiego Ładu oraz przepisów korygujących wprowadzono nowe obowiązki ewidencyjne i sprawozdawcze, które obejmą przedsiębiorców od 2024 r. Nowe regulacje dotyczą konieczności prowadzenia ksiąg i ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przy użyciu programów komputerowych, a także obowiązku ich przesyłania w formie ustrukturyzowanej do organów podatkowych.

Grupa VAT

Istotą działania grupy jest to, że dostawy towarów oraz świadczenie usług dokonane przez członka grupy VAT na rzecz innego członka tej samej grupy VAT nie podlegają opodatkowaniu. Z kolei wszelkie dostawy towarów oraz świadczenie usług dokonane przez członka grupy VAT na rzecz podmiotu spoza tej grupy VAT są uznawane za dokonane przez Grupę VAT i podlegają rozliczeniu w VAT. W praktyce oznacza to, że podmioty będące w grupie podatkowej VAT będą wspólnie rozliczać się z podatku i składać jedną deklarację VAT (JPK_V7). Deklaracja składana będzie przez przedstawiciela grupy VAT do właściwego dla niego urzędu skarbowego.

Zobacz inne moduły ERP enova365

Bezpłatna konsultacja - Skontaktuj się z ekspertem

zadzwoń: 604 44 66 33