Koszt enova365. W jaki sposób można sfinansować zakup systemu?
Ile kosztuje enova365?
Odpowiedź na to pytanie jest złożona, gdyż cena systemu ERP enova365 uzależniona jest od wielu czynników. Podstawową wersję programu, dedykowanego do zarządzania małą firmą, można wdrożyć już w cenie kilku tysięcy złotych, natomiast wyższy zakres automatyzacji zarządzania będzie stanowić wielokrotność tej sumy. System można jednak wdrażać etapami w zależności od aktualnych potrzeb lub założonego budżetu przedsiębiorstwa.
Od czego zależy koszt zakupu enova365:
– rodzaj licencji – wybierając rodzaj licencji bierzemy pod uwagę wielkość przedsiębiorstwa, formą prawną podmiotu, liczbę oddziałów oraz strukturę organizacyjną, a także stopień personalizacji rozwiązań IT.
– wybór modułów – enova365 składa się z wielu modułów, które mogą być dostosowane do indywidualnych wymagań użytkownika w takich obszarach, jak: Księgowość, Kadry i Płace, Handel, CRM lub Produkcja. Dodatkową część systemu stanowią moduły specjalnie przygotowane dla poszczególnych rodzajów działalności gospodarczej, funkcjonujących w oparciu o specjalne przepisy oraz wymagających szczególnych funkcjonalności systemu. Oczywiście wybór modułów jest całkowicie zależny od wymagań klienta. Wszystkie moduły enova365 są ze sobą w pełni kompatybilne i można je dowolnie łączyć oraz wdrażać etapami. Zespół SETIT służy swoją wiedzą już na etapie rozpoznania potrzeb klienta i pomaga użytkownikom w wyborze optymalnej kombinacji modułów i wdrożenia systemu.
– liczba użytkowników – system enova365 może być wdrożony na dowolną liczbę stanowisk, zgodnie z wytycznymi klienta, jednak każde osobne stanowisko jest oddzielnie płatne. Jest to więc czynnik, który bezpośrednio przekłada się na koszt zakupu systemu. SETIT służy doradztwem w zakresie optymalizacji liczby użytkowników, by klient mógł osiągnąć maksymalną wydajność pracy systemu ERP przy możliwie najniższej inwestycji.
– koszt wdrożenia – jest to najbardziej nieprzewidywalny element kosztorysu enova365, kształtowany głównie przez wymagania klienta, zakres i poziom skomplikowania prac. Często obejmuje również migrację danych z dotychczasowych systemów, napisanie dodatków do programu oraz ich implementację.
– koszty powdrożeniowe – ten punkt obejmuje całą listę usług, na które może zdecydować się Klient i które wyceniane są indywidualnie. Przykładem takich kosztów może być szkolenie pracowników z obsługi systemu, wsparcie w bieżącej pracy na systemie, upgrade systemu oraz diagnostykę zgłaszanych problemów i pomoc w ich rozwiązywaniu.
– koszt infrastruktury – jest badany podczas analizy przedwdrożeniowej, gdyż nie zawsze zachodzi konieczność rozbudowy lub wymiany sprzętu podczas wdrożenia nowego systemu. Jeśli jednak okaże się to konieczne, to najczęściej dotyczy zakupu serwerów i jednostek lokalnych, czasem też zapewnienia odpowiedniej obsługi sprzętowej.
Jak sfinansować zakup systemu enova365?
Zakup systemu ERP jest dla każdej firmy inwestycją, którą trzeba odpowiednio zaplanować.
Należy przeprowadzić analizę potrzeb własnego przedsiębiorstwa i otoczenia biznesowego, w którym się funkcjonuje. Znaleźć na rynku rozwiązanie, które faktycznie usprawni zarządzanie firmą, które pomoże budować przewagę konkurencyjną w wyznaczonym obszarze, które zapewni zgodność wewnętrznych procesów oraz stosowanej dokumentacji z aktualnymi przepisami prawa. Następnie trzeba zaplanować w jaki sposób taki system ERP (enova365) wdrożyć. Od którego działu w firmie zacząć? No i jak to sfinansować?
Dla przedsiębiorstw, które w swoim budżecie mają wystarczające środki na poniesienie kosztów zakupu i wdrożenia systemu sprawa jest prosta. Jednak co z firmami, które nie dysponują odpowiednimi finansami, a chciałyby się rozwijać i wdrożyć oprogramowanie ERP?
SETIT oferuje swoim klientom możliwość alternatywnego finansowania systemów ERP, w tym enova365.
Przedstawiamy dwie opcje finansowania systemu enova365:
- wynajem systemu
- leasing
WYNAJEM SYSTEMU enova365 – to cykliczne, najczęściej miesięczne opłaty za użytkowanie systemu w chmurze. Warto zastanowić się nad taką opcją, gdyż wysokość opłat uzależniona jest od modułów i funkcji systemu wybranych przez firmę, które w danym momencie są potrzebne do pracy. Nie trzeba ponosić wysokich kosztów na starcie i w każdej chwili można zrezygnować z przedłużenia umowy.
Korzystanie z systemu enova365 w chmurze na zasadzie wynajmu, poza korzyściami w rozliczaniu, ma również wiele zalet wynikających z możliwości zdalnego łączenia się z bazą firmy z dowolnego urządzenia i dowolnego miejsca. Potrzebny jest do tego wyłącznie dostęp do sieci Internet.
LEASING NA SYSTEM enova365 – to jedno z najtańszych źródeł finansowanie, ponadto nie wiąże się z tak złożonymi procedurami, jak w przypadku kredytu i nie obniża zdolności kredytowej. W dużym skrócie leasing polega na tym, że zakupu dokonuje leasingodawca, a firma (zwana korzystającym) spłaca oprogramowanie w formie rat leasingowych. Dzięki leasingowi przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na bardziej zaawansowane rozwiązania i szerszy zakres wdrożenia, gdyż koszt rozkłada się w czasie.
Dla osób zainteresowanych zakupem systemu enova365 zostały przygotowane dwie bardzo korzystne oferty:
- GRENKE Leasing
- Europejski Fundusz Leasingowy EFL
Wśród zalet wynikających ze współpracy z wymienionymi firmami warto wymienić:
- szybką weryfikację wniosków
- minimum formalności
- możliwość objęcia leasingiem kosztów wdrożenia
- stałe lub zmienne raty leasingu
- płatność miesięczna lub kwartalna
- możliwa cesja umowy leasingu na inną firmę
- indywidualna obsługa i wsparcie doradcy
Jako autoryzowany partner enova365 możemy przedstawić Państwu szczegóły dotyczące finansowania zakupu oprogramowania, pomóc w całej procedurze uzyskania leasingu czy skontaktować Państwa z osobami reprezentującymi firmy leasingowe.