bezpłatna konsultacja

28 kwietnia 2022

Usprawnienie procesów sprzedaży za sprawą programu CRM

CRM to skrót od angielskiego zwrotu Customer Relationship Management, co po przetłumaczeniu na język polski oznacza “zarządzanie relacjami z klientem”. Trzeba jednak pamiętać, że CRM to coś znacznie więcej niż narzędzie informatyczne. Aby skuteczność systemu rzeczywiście przysłużyła się wydajności i sprawnemu działaniu przedsiębiorstwa, niezbędne jest indywidualne dostosowanie CRM-u do strategii biznesowej, specyfiki działania firmy, potrzeb pracowników, a nawet oczekiwań klientów.

CRM to skrót od angielskiego zwrotu Customer Relationship Management, co po przetłumaczeniu na język polski oznacza “zarządzanie relacjami z klientem”. Trzeba jednak pamiętać, że CRM to coś znacznie więcej niż narzędzie informatyczne. Aby skuteczność systemu rzeczywiście przysłużyła się wydajności i sprawnemu działaniu przedsiębiorstwa, niezbędne jest indywidualne dostosowanie CRM-u do strategii biznesowej, specyfiki działania firmy, potrzeb pracowników, a nawet oczekiwań klientów.

 

Firma Set IT specjalizuje się w dostarczaniu i wdrażaniu rozbudowanych systemów CRM. W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega specyfika programów CRM i w jaki sposób wspierają one działanie przedsiębiorstwa.

Specyfika programów CRM

CRM to system przeznaczony do zarządzania relacjami z klientami. Ich celem jest nie tylko sprawna realizacja wszystkich procesów związanych z obsługą i relacjami z klientami, ale również zacieśnianie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem i kontrahentami. Dobre relacje z klientami mają bezpośredni wpływ na ich zadowolenie, co z kolei zwiększa szanse firmy na przedłużenie współpracy lub jej pogłębienie.

W praktyce systemy CRM stanowią wyspecjalizowane oprogramowanie komputerowe, które zapewnia kompleksowe funkcjonalności pozwalające na gromadzenie informacji o relacjach z klientami. Służą do pozyskiwania, przechowywania i przetwarzania danych takich jak m.in.:

  • szczegółowe dane kontaktowe
  • przedmiot zainteresowania klientów, np. zapytania ofertowe
  • upodobania zakupowe klientów
  • prognozowane zainteresowanie zakupem
  • historia przeprowadzonych transakcji lub współpracy z firmą
  • historia spotkań, korespondencji, rozmów telefonicznych itd. z klientami

To oczywiście tylko przykładowe możliwości programów CRM. W praktyce systemy tego rodzaju zawsze dostosowywane są do specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. W ten sposób skutecznie wspierają procesy sprzedaży, pozwalają na tworzenie baz danych z cennymi informacjami na temat klientów i usprawniają komunikację.

Bezpłatna konsultacja - Skontaktuj się z ekspertem

zadzwoń: 604 44 66 33