Wdrożenia ERP w firmie
Proces wdrożenia jest najważniejszym etapem realizacji zmiany lub wprowadzenia nowego systemu ERP do zarządzania Firmą. Wdrożenie systemu musi być poprzedzone analizą przedwdrożeniową, na jej podstawie, prowadzone są prace implementacyjne nowego systemu lub jego rozwój.
Wdrożenie systemu ERP podzielone jest na etapy, w których specjalista wdrożeniowy realizuje poszczególne zadania. Wdrożenie określonych modułów biznesowych prowadzone jest równolegle. Nad prawidłowym przebiegiem prac wdrożeniowych czuwa dedykowany projekt menedżer.
Etapy wdrożenia systemu ERP:
- analiza przedwdrożeniowa – szczegółowe określenie wymagań i potrzeb Klienta
- audyt i przygotowanie niezbędnej infrastruktury techniczno-informatycznej – określenie wymagań sprzętowych dla realizacji wdrożenia, sprawdzenie aktualnych możliwości technicznych po stronie klienta, ewentualne dostosowanie infrastruktury dla potrzeb wdrożenia
- przygotowanie indywidualnych rozwiązań – programowanie dodatków pod kątem szczególnych wymagań klienta
- wdrożenie i konfiguracja systemu zgodnie z projektem przygotowanym w analizie przedwdrożeniowej
- przeniesienie danych z innych systemów: proces migracji danych do wdrażanego systemu ERP to także etap porządkowania kartotek, słowników oraz aktualizacji i uzupełniania wszelkich innych danych z innych systemów zewnętrznych
- testy systemu – po przeprowadzonych testach można dokonać niezbędnych modyfikacji czy poprawek w systemie
- szkolenie użytkowników – zakres i tematyka szkoleń jest zawsze uzgadniana z Klientem, jednak nadrzędnym celem na tym etapie wdrożenia jest przekazanie uczestnikom szkolenia wiedzy dotyczącej funkcjonowania systemu oraz nauczenie ich obsługi systemu w stopniu pozwalającym na samodzielną pracę
- asysta powdrożeniowa – wparcie w bieżącej obsłudze, diagnostyka zgłaszanych problemów, ale również analiza bieżących potrzeb firmy i dostosowywanie sposobu działania systemu do zmieniającego się otoczenia prawno-biznesowego oraz ewentualnych nowych potrzeb organizacji.